Reklame

Om du bor i Haugesundsregionen vil du helt sikkert allerede ha et forhold til Lervik Ur. Vårt merkenavn er bygget opp over lang tid gjennom aktiviteter i forskjellige media. Vi er kjent for blant annet å ta i bruk nye media tidlig. I begynnelsen av 1990 tallet  var vi kanskje den aller første urmakeren i verden som hadde egen nettside. Dette var før internett var utbygget i Norge, og vi druknet i henvendelser fra hele verden, aller mest fra USA. Et spørsmål vi fikk fra en amerikansk kunde var: «You are a watchmaker, what does it mean? Do you make the watches yourselves?

Denne kunden ble viktig for oss. Det gikk plutselig opp for oss at ute i verden fantes det mange mennesker som aldri hadde truffet en levende urmaker. De hadde aldri fått svar på alle spørsmålene,de hadde om uret sitt. Urmakeren var en som satt langt borte på et sentralverksted i en stor by, hvor uret deres ble sendt.

Fra den dagen ble det enda viktigere for oss å holde kompetansen om faget høyt, med tid og stunder ville vi bli unike, også i Norge. Vi kan fortsatt ikke kalle oss unike i Norge, og det er vi glad for. Men det blir stadig færre som besitter den kompetansen vi har. LENGE LEVE FAGET!